Blog

Nechajte vyniknúť produkty: používajte štendre či vitríny

Veľa ľudí si myslí, že sa pri nakupovaní rozhoduje logicky. S najväčšou pravdepodobnosťou sa však mýli. Dôvody nášho výberu sú väčšinou postavené na emocionálnych základoch. Síce si po nákupe košele či blúzky za 60 eur hovoríme, ako ju potrebujeme na oficiálne udalosti, že máme prázdnu skriňu a že sa nám hodí k tým modrým rifliam, no samotné rozhodnutie ovplyvnili najmä naše pocity. Páčila sa nám farba, mali posledný kus a nechceli sme premeškať príležitosť, videli sme ju na inom človeku a vyzerala super alebo je v zľave. Využite tieto ľudské slabosti vo svoj prospech a zvýšte predaj. Ako na to?

Chcete zaujať zákazníka? Máte 7 sekúnd

Chcete zaujať zlatú rybku? Máte na to štedrých 9 sekúnd. S ľuďmi je to náročnejšie, v priemere to musíte stihnúť za 7 sekúnd. Urobte na návštevníkov dobrý dojem usporiadaním a atmosférou v predajni. Príjemnú atmosféru môžete vytvoriť vhodným osvetlením, hudbou (zabudnite na hranie z komerčných rádií) a nepodceňujte ani silu vône.

Skvelou pomocou sú aj zrkadlá. Keď sa ľudia pri nakupovaní vidia, správajú sa zodpovednejšie. Aj takto môžete znížiť počet krádeží a zároveň presvetliť a opticky zväčšiť priestor predajne. S usporiadaním predajne vám skvele pomôžu kvalitné stojany na oblečenie, štendre, gondoly a regály, luxusné vitríny či exkluzívne pulty. Ako využiť ich výhody vo svoj prospech?

Umiestnite štendre do priestoru

Štúdie ukazujú, že väčšina zákazníkov nakupuje v protismere hodinových ručičiek. Preto je najlepším riešením, keď svoje najväčšie lákadlo umiestnite hneď pri vstupe vpravo. Predávate oblečenie? Tovar vystavte na gondoly prípadne štendre a tie dajte do priestoru.

Častou chybou obchodníkov je, že pri vstupe umiestnia tovar, ktorého sa chcú zbaviť čo najskôr. To však nie je najlepšou pozvánkou do predajne a mnoho zákazníkov si pozrie oblečenie, ktoré neviete predať, a otočí sa. Preto na rôznych predvádzacích pultoch, gondolách a stojanoch ukážte skutočne to najlepšie, čo máte. To je najlepšia pozvánka pre návštevníkov na pokračovanie v nákupe.

Malé predmety? Použite vitríny či pulty

Aj v dnešnej dobe sa nájdu obchodníci, ktorí drobný tovar ako bižutéria, spodná bielizeň či hodinky nemajú vystavený. Namiesto toho tieto produkty majú uložené v zásuvke a ukážu ich až na požiadanie. Samozrejme, niekedy sa eso v rukáve zíde, no neváhajte vystaviť ani tento drobný tovar. Veď bižutéria dokáže rozžiariť priestor a pritiahnuť množstvo nových zákazníkov. Ako na to?

V prípade, že predávate drahšie šperky či hodinky a chcete ich mať neustále pod kontrolou, výbornou voľbou sú exkluzívne presklené pulty. Zákazníci vidia tovar a na požiadanie im ho môžete ukázať. V prípade, že predávate luxusnejšie slnečné okuliare či bižutériu, využite štýlové vitríny. Nebojte sa ich umiestniť do priestoru. V prípade, že by ste vitrínu mali pri stene, prídete o jednu stranu, z ktorej si návštevníci môžu prehliadnuť váš tovar.

V zásade platí, že čím dôkladnejšie vystavíte a umiestnite svoj tovar, tým vyššie tržby dosiahnete. Používajte štendre, pulty aj vitríny a pracujte s priestorom. Ak si na to netrúfate sami, zavolajte si na pomoc aranžéra. Pamätajte na to – máte 7 sekúnd, aby ste urobili dobrý prvý dojem, tak ich nepremrhajte.

naydracikslovnaftsamsungchemolakkohinoroperativashellcasio 2babymarketshark 2uluv 2metro 2colansprava 2mall.sk 2faxcopy 2heliosslovakia 2sadro 2auto-kelly 2wurth 2malokarpatskemuzeum 2mpl 2insportline 2ozeta 2siemensesox 2prazskamincovna 2protetika 2alltoys 2golfusa 2eurolekarenlindt 2adoremodev 2outdoorguide 2tescospisak-riding 2slovposta 2predetipantarhei 2venizi 2shoppie 2